ДОСВІД АВСТРІЇ. ЗВІТИ ГРУПИ.


Звіт групи   

  • Понеділок, 16 березня, 2015

 

Муніципальний Департамент 24


Основіні теми, що обговорювалися: соціальні послуги та соціальний захист громадян Австрії.

Діяльність Департаменту 24 тісно пов'язана з Віденським Соціальним Фондом та Муніципальним Департаментом 40, що відповідає за створення відповідних законів про соціальне забезпечення, охорону здоров'я (департаменти є структурними підрозділами Адміністрації міста Відня).

 

Австрійський Парламент

 




Основні теми, що обговорювались: австрійський політична система, діяльність парламенту, законотворча діяльність, політичні партії.

Австрія – федеральна республіка, в складі якої дев'ять федеральних земель. Найвищим представником держави є Федеральний президент, термін повноважень якого триває шість років.Уряд очолює Федеральний канцлер. Парламент Австрії – Федеральні збори (Bundesversammlung) – складається з двох палат: Національна Рада(Nationalrat) та Федеральна рада (Bundesrat).

У Національній Раді 183 депутата, які обираються населенням країни. Термін повноважень депутатів становить п'ять років. Основною функцією Національної Ради є прийняття законів. Законопроекти вносяться федеральним урядом або депутатами Національної Ради. Спочатку законопроекти попередньо обговорюються в одному з комітетів Національної Ради, а потім відбувається пленарне голосування.Після ухвалення закон передається на підпис президенту. Оскільки Австрія є парламентською республікою, президент не має права вето. Федеральні закони набувають свій конституційний статус після їх засвідчення підписом Федерального президента. Федеральні закони повинні бути опубліковані Федеральним канцлером в Бюлетені Федеральних законів.

Федеральна Рада складається з 61 депутата, обраного парламентами дев'ятьох федеральних земель(Landtag).Термін повноважень чотири-шість років. Кількість депутатів - від трьох до дванадцяти - залежить від чисельності населення федеральної землі. Федеральна Рада представляє інтереси земель на федеральному рівні і тому активно бере участь в прийнятті федеральних законів.

На даний час в Австрії існує близько 1000 зареєстрованих політичних партій. Однак найбільш значущими вважаються Соціал-демократична партія Австрії (СДПА), Австрійська Народна партія (АНП), Австрійська партія свободи (АПС). Формування політичних партій є безкоштовним і відносно легким в Австрії. Єдиною вимогою є прийняття статуту, який повинний бути опублікований в Інтернеті. Цей статут повинен бути зданий на зберігання Міністерству внутрішніх справ, щоб угруповання набуло статусу юридичної особи.

 

Австрійське енергетичне агентство


 


Основні теми, що обговорювались: сфери діяльності Австрійського енергетичного агентства; стратегії та цілі до 2020 року; проекти, над якими зараз працює АЕА.

Австрійське енергетичне агентство (АЕА) працює у наступних сферах діяльності: сталі та безпечні енергетичні системи; ефективне та безпечне для навколишнього середовища вироблення енергії, конверсія та використання енергії; сфера відновлюваних джерел енергії; інноваційні технології в енергетиці.

АЕА до 2020 року ставить завдання для досягнення результатів у таких головних галузях у сфері енергетики як: енергоефективність, відновлювана енергія (досягнення 34% у заміщенні природної енергії на відновлювану у загальному обсязі енергетичного ринку Австрії) та безпека постачання від виробника до споживача.

Найбільша частка у вироблені енергії з відновлюваних джерел припадає на гідроенергетику (37,3%) та вироблення палива з деревини (32,5%).

Австрія є лідером у виробленні енергії з відновлюваних джерел (61,4% стонам на 2010 рік) у Європі.

АЕА співпрацює з наступними країнами Європи: Республіка Словаччина, Чеська Республіка, Болгарія, Румунія, Білорусія та Україна.

АЕА працює за підтримки Федерального міністерства сільського господарства, лісництва, навколишнього середовища та водних ресурсів.
 

  • Вівторок, 17 березня, 2015

 

Міністерство освіти


 


Основні питання, що обговорювались: складові системи освіти в Автрії, дошкільна освіта, рівні шкільної освіти, вища освіта, міжнародна співпаця.

Освіта та навчання є головним фундаментом благополучного життя кожного австрійця. Школа займає центральну роль у досягненні та засвоєнні знань. Австрійська система навчання складається з так званих сходинок, які являють собою чотирирівневу структуру освітньої підготовки австрійця, починаючи з загальної обов’язкової шкільної освіти та закінчуючи вищою освітою. Міністерство освіти та жінок в даний час контролює тисячі шкіл, сотні державних коледжів і десятки університетів.

 

ОПЕК


 


Основні теми, що обговорювались: суть ОПЕК, проекти, перспективи на майбутнє, можливість працевлаштування.

ОПЕК – це організація країн-експортерів нафти. Налічує 12 країн-учасників: Іран, Ірак, Саудівська Аравія, Кувейт, Венесуела – країни-засновники, Катар, Лівія, ОАЕ, Алжир, Нігерія, Еквадор та Ангола.
Місія ОПЕКу:

  • налагодження кооперації серед країн-учасниць;
  • досягнення стабільності на міжнародних ринках нафти (якщо нема стабільності – нема переможців);
  • надання переваг акціонерам: сталий прибуток виробникам; ефективне, економічне та регулярне постачання палива споживачам; повернення коштів інвесторам.

ОПЕК – це добровільна організація, проте є жорсткі критерії для вступу. Так, для того, щоб стати членом ОПЕК, необхідно бути країною-експортером нафти (основний дохід держави), країна має розвиватись та внести досить значну суму коштів. Тому усі країни-члени ОПЕК зацікавлені у плідній співпраці та дотримуються норм, встановлених статутом.

Щодо перспектив на майбутнє, то у 2015 році відбудеться подія, що має велике значення для ОПЕК – міжнародний семінар, у якому візьмуть участь представники ОПЕКу, медіа та особи, які пов’язані з експортом нафти. Семінар сприятиме вирішенню питань, що періодично постають перед країнами-експортерами нафти (щодо тарифів, транспортування, видобутку, нових технологій у галузі).

Відомо, що світових запасів нафти вистачить ще мінімум на 50 років. З одного боку, це тривалий час, з іншого, не так багато залишилось, якщо взяти до уваги постійний приріст населення та розвиток індустрії. Тому, члени ОПЕК також зацікавлені у розвитку та розробці технологій щодо альтернативних видів палива та відновлюваних джерел енергії.

Ключові слова для ОПЕК: нафта, дослідження, інновації, диверсифікація, знання.

 

Віденський університет економіки і бізнесу (WU)


 


Основні теми, що обговорювались: рівні освітньої програми пропонує своїм студентам даний навчальний заклад, про ефективну організацію та управління, а також про широкий спектр напрямків і науково-дослідних можливостей.

Віденський економічномий університет (скорочено WU) або Віденський університет економіки і бізнесу – є найбільшим державним університетом в Європі і в Австрії, який готує висококваліфікованих фахівців у галузі бізнесу та економіки, підприємницького права й соціальних наук.

Програми університету для отримання ступеня стабільно займають лідируючі позиції у престижних міжнародних рейтингах. Університет пропонує 5 бакалаврських програм, 11 магістерських програм і 3 докторські програми. Тривалість навчання за програмою Бакалавр — 3 роки, Магістр — 2 роки, Докторантура — 3 роки. Навчання на бакалаврських програмах проводиться німецькою мовою, на магістерських і докторських програмах — на англійській або німецькій мовах.

Структура Віденського університету економіки і бізнесу складається з 11 академічних факультетів (департаментів), та доповнюються 16 науково-дослідними інститутами. В університеті працюють 82 професори, понад 400 науковців.

У WU продумана допомога студентам на всіх етапах їх перебування в університеті. Функціонують студентський союз (ÖH WU), IT-обслуговування, центр мовних ресурсів, міжнародне бюро та кар’єрний центр ZBP. Такожпрацюють термінали самообслуговування, онлайн-консультації та багато іншого.

Університет тісно співробітничає з вузами і спеціалізованими коледжами аналогічного профілю по всьому світу, будучи для більшості з них визнаним експертом у сфері економіки і бізнесу.

 

  • Середа, 18 березня, 2015

 

Федерація профспілок Австрії


 


Федерації профспілок Австрії є незалежною, позапартійною демократичною організацією. На відміну від палат, членство у Федерації профспілок Австрії є добровільним. У свій 75-річний ювілей, який, заснована у 1945 році Федерація профспілок, відзначатиме 30 квітня 2015 року, організація налічує понад 1,2 млн. членів. Більше 60 відсотків всіх робітників країни є членами профспілок. Це об’єднання представляє робітників як приватних, так і державних підприємств та організацій. Федерація складається з 7 галузевих профспілок. До її складу входять наступні організації:

  1. Профспілка працівників приватних підприємств. Об’єднує працівників видавничої галузі, журналістів, працівників целюлозно-паперової промисловості.
  2. Профспілка державних службовців.
  3. Профспілка муніципальних працівників та діячів мистецтва, ЗМІ, спорту, вільних професій.
  4. Профспілка будівельників та працівників деревообробної промисловості.
  5. Профспілка працівників транспорту та сфери послуг.
  6. Профспілка працівників пошти та зв’язку.
  7. Профспілка працівників виробничої промисловості.

 

Соціальний Фонд Відня


 


Основні теми, що обговорювалися:впровадження широкого кола послуг для людей з обмеженими можливостями, безпритульних та людей похилого віку; відвідували Денний Шелтер для безпритульних.

Соціальний Фонд Відня (СФВ) володіє бюджетом в €1,4 млрд, та повністю фінансується муніципалітетом. Його проекти та програми розробляються, базуючись на звітності та стратегії, яку визначає Департамент #24. Фонд співпрацює з 150 НПО які забезпечують наступні соціальні послуги:

  • довготривалий догляд та турбота, асистенція;
  • послуги людям з обмеженими можливостями- мобільні та стаціонарні;
  • підтримка бездомних.


 

  • Четвер, 19 березня, 2015

 

Електронне врядування у Відні


 


У 2014 році вже шостий раз Відень очолив рейтинг найбільш комфортних для життя міст світу. Населення столиці Австрії – 1,8 мільйонів жителів, але місто динамічно розвивається і до 2033 року ця цифра сягне 2 мільйонів жителів. Окрім того, Відень щороку відвідують мільйони туристів. Обслуговування такої кількості безумовне потребує значних зусиль з боку муніципалітету. Але не в останню чергу завдяки впровадженню в місті системи електронного врядування Відень став одним з найкомфортніших міст світу.

Сайт міста www.wien.gv.at«Відень он-лайн» щомісяця відвідує понад 1000000 унікальних користувачів. На цій електронній платформі кожен громадянин та відвідувач Відня може отримати адміністративні послуги в он-лайн режимі. Платформа відображає повний цикл прийняття рішення по заяві користувача – від подачі, обробки та прийняття рішення по ній до архівування заяви. Це дозволяє значно зекономити час та кошти на надання адміністративних послуг та суттєво підвищити ефективність муніципального управління. З 2014 року сайт та е-платформа міста доступні не лише з комп’ютерів, а й зі смартфонів, якими користуються понад 20% відвідувачів.

На е-платформі Відня громадяни можуть отримати 230 видів адміністративних послуг, заповнивши он-лайн форми, подзвонивши по телефону, скинувши заяви факсом або заповнивши їх особисто у сервісному центрі. Це широкий спектр послуг – від реєстрації собак та дозволу на паркування до послуг для компаній та організацій. Веб платформа містить понад 580 допоміжних сторінок – для кожного адміністративного процесу.

Для юридичним осіб створена спеціальна платформа - www.gewerbe.wien.at.На ній послуги та інформацію можуть отримати понад 70000 міських компаній та організацій, та більше 19000 нових стартапів. Для користування сервісами не потрібно проходити реєстрацію. У муніципалітеті підрахували, що таким чином на кожній заяві користувач економить понад 1 годину часу, а місто пів години, що у кінцевому випадку значно підвищує ефективність ведення бізнесу та знижує муніципальні витрати на обслуговування громадян. Платформа має 5 мовних версій і окрім німецької доступна англійською, французькою, хорватською, сербською та турецькою мовами.

Важливою складовою для оцінки якості е-врядування є зворотній зв’язок з громадянами через доступні на платформі форми для відгуків. Всього на сайті громадяни можуть заповнити понад 1000 видів таких форм і дати оцінку кожного адміністративного процесу. З 2010 року муніципалітет Відня отримав понад 7200 відгуків, які сприяли підвищенню якості сервісів. Для покращення сервісів мерія також регулярно проводить опитування адміністративного персоналу муніципалітету.

 

Зустріч з журналісткою австрійської телерадіокомпанії ORF Карін Коллер


 


Основні теми, що обговорювалися: досвід Австрії в становленні і розвитку незалежної та об’єктивної журналістики, погляд на політичну ситуацію в Україні через призму світогляду австрійця.

В Австрії не виникає питань довіри до мас-медіа. Століттями в Європі розвивалася і розвивається брендова журналістика. Тобто кожен журналіст, окрім видання, на яке він працює, продає і популяризує власне ім’я. До того ж, в соціалізованій Австрії немає олігархів, які контролюють медіа-імперії, чого не скажеш про Україну. Саме тому рівень довіри громадян до медіа високий.Карін зазначила, що на сьогодні журналістика – це постійне маневрування між різними точками зору. Головне – намагатися зберігати нейтралітет і тверезо дивитися на ситуацію. Бо ХХІ століття – це вік інформації, яка є основним і найдорожчим товаром, а уникнути маніпуляцій просто неможливо в будь-якому розвиненому суспільстві.

Що ж до сприйняття ситуації в Україні, Карін розповіла про те, що якраз найпотужнішою зброєю Росії є інформація. Інформаційну війну розпочато задовго до вторгнення. За декілька років до окупації Криму з’явилися газети, журнали, телеканали, які вели російську пропаганду.

Великою проблемою для України є те, що правдивої інформації в Європі про Україну не так багато. Навіть не те що правдивої, просто реальної та достовірно описаної ситуації. Це пов’язане з тим, що жодна європейська держава не хоче загострювати конфлікт. Австрія – країна стабільності з високим відсотком російського капіталу. Карін також неодноразово наголошувала на цьому, особливо привабливим для російських бізнесменів є Відень, де вони купують житло і витрачають значні кошти. Тому в Австрії ділити громадян на «за» і «проти» нікому не вигідно. Більше того, часом виникає проблема взагалі пояснити, що Україна – це суверенна незалежна держава. До сьогодні величезний відсоток людей сприймає нашу країну частиною Росії.

Звичайно, на дипломатичному рівні йде мова про певні санкції проти Росії. Але, за словами Карін, про як серйозні санкції може йти мова в умовах фінансової залежності від Володимира Путіна. Часткової, але залежності. Австрія – країна «правих» проти фашизму і «лівих» проти авторитаризму. І тут надзвичайно важко маневрувати, бо Європа звикла до комфорту, а Україна, на жаль, з її війною й економічною кризою їй незручна. Але, тим не менш, багато свідомих європейців розуміють реальний стан речей (Інтернет не дає нічого приховати) і дуже допомагають українцям гуманітарним вантажем, медичним обладнанням і препаратами тощо.

 

Посольство України в Республіці Австрія





Основні теми, що обговорювались: українська громада, особливості Австрії.

Австрійців вірять російській пропаганді. Україну не однозначно сприймають в Австрії, все залежить від конкретної людини, її моральних цінностей. Якщо людина має ті цінності – то і сприйняття України та ситуації навколо – адекватне. Якщо ж людина цинічна – то головне гроші, економічна перспектива. А в загальному: в прийнятті якихось важливих рішень Австрія орієнтується на Німеччину.

Україна потребує реформ і вони вже розпочались із призначенням на високі посади іноземців та молоді. Нові люди, які прийшли в парламент – це порядні, чесні люди, із своїми ідеями, досвідом та великим бажання змін. Україні потрібно брати приклад з Грузії. Метод Саакашвілі – єдиний метод, який дійсно може призвести до позитивних змін. Потрібно ламати стару систему і налагоджувати контакти з іншими країнами.

Українська громада дуже активна, жвава і прагне кращого майбутнього для нашої країни. З цією метою громада хоче організувати та провести дні культури в Україні. Наразі розроблена концепція заходу, запланована дата – листопад. Крім культурних контактів потрібно налагоджувати співпрацю у банківській сфері, сільському господарстві та туризмі.
Головною проблемою є українсько-російський конфлікт.

Австрія нейтральна щодо надання медичної допомоги військовим, але не в тому, що стосується цивільного населення. Що ж стосується співпраці лікарів, то все залежить від конкретної людини, особистої готовності кожного лікаря, бажання допомагати.
 

  • П’ятниця, 20 березня 2015

 

Департамент європейських та міжнародних справміста Відень


 


Відень є не лише столицею Австрії, а й одним зі світових політичних та бізнес-центрів. Тут розташовані штаб-квартири багатьох міжнародних та міжурядових організацій та адміністративні інституції Європейського Союзу.

Зокрема, Відень є одним з трьох міст у світі, де розташовані органи Організації Об’єднаних Націй, наряду з Нью-Йорком та Женевою. Тут знаходяться такі підрозділи ООН як Міжнародне агентство з атомної енергії (МАГАТЕ), Комітет з промислового розвитку (UNIDO), Управління з наркотиків та злочинності (UNODC), Міжнародна програма з контролю над наркотиками (UNDCP), Управління Верховного комісара ООН у справах біженців (UNHCR), Підготовча комісія Організації з Договору про всеосяжну заборону ядерних випробувань, Комісія ООН з прав міжнародної торгівлі (UNCITRAL), Управління ООН з питань космічного простору (UNOOSA), Комітет з дії атомної радіації ООН (UNSCEAR), Поштова адміністрація ООН (UNPA).

Окрім того, тут працюють такі впливові світові інституції як Організація з безпеки і співробітництва в Європі(ОБСЄ), Організація держав-експортерів нафти (ОПЕК), Агентство Європейського Союзу з основних прав, Міжнародний інститут преси, Міжнародна комісія з захисту Дунаю.

Також Відень є домом для десятків благодійних організацій, зокрема мережі «SOSChildren'sVillages», що діє у 132 країнах і територіях світу. Серед інших організацій слід відмітити HASCO і дитячий «Міст надії»(ChildrensBridgeofHope).

 

Австрійський національний союз студентів.


 


Основні теми, що обговорювалися: діяльність Австрійського національного союзу студентів, його основні регуляторні функції в системі освітньої діяльності, механізм здійснення управління, захисту та контролю за додержанням прав студентів.

Я вражена. Говорячи про студентське самоврядування в Україні, неможливо уявити, що молодіжна студентська організація є настільки впливовою, дієвою та ефективною у своїй діяльності. Австрійський студентський союз – це захист, розуміння, професійна орієнтація, виховання моральної відповідальності, реалізація творчих здібностей усіх і кожного. Зустріч з організацією відкритих до спілкування австрійських студентів дала розуміння нашій українській групі того, що є, до чого прагнути. Протягом декількох годин ми дізналися про діяльність спілки, її основні регуляторні функції, механізм здійснення управління та контролю, принципи прийняття рішень, а також чимало іншого.
 


Варто розуміти, що Австрійський національний союз студентів є головним органом управління та контролю за додержанням прав і свобод студентів в Австрії, який допомагає вирішити студентові будь-які проблеми, які виникають у правовій площині, а також сприяє підвищенню ефективності процесу навчання, набуттю професійного досвіду, формуванню необхідних навичок та вмінь, розвитку творчості. Загалом він є невід’ємною частиною механізму управління навчальним закладом. Важливо тут те, що діяльність свою студенти здійснюють самостійно і незалежно. Лідер студентського самоврядування (з 2015 року усі члени союзу включно з головою обираються шляхом прямого голосування) – представник студента, який відстоює і захищає його інтереси в професійній, соціальній та культурній сферах.

Представники організації працюють по всій країні у відповідності до федерального поділу Австрії. Делегати від кожної федеративної землі (всього дев’ять) доносять потреби і проблеми свого регіону до членів студентського союзу. Австрійський національний союз студентів представлений у кожному державному та з цього багатьох приватнихуніверситетах Австрії. Про свою діяльність організація інформує через власну газету та рекламнібюлетені.

Членство в студентському союзі є обов’язковим. Студентом вноситься членський внесок у розмірі 18 євро за семестр. Варто зазначити, що організація є самоокупною, з боку держави виділяються лише незначні кошти. Саме тому студентський союз може діяти самостійно, без жодного тиску і реалізовувати будь-які проекти в межах наявних фінансових ресурсів. А ресурси ці немалі. До прикладу, майже усі суди, які провадяться під егідою союзу закінчуються на користь студентів. Так, за спогадами членів організації, минулого року відбулося підвищення оплати за навчання для іноземних студентів, вони вирішили подати до суду через відсутність підстав для такого кроку. В результаті суд було виграно, а гроші студентам повернули.

Підсумовуючи, можу сказати, що Австрійський національний союз студентів системно і комплексно працює зі студентами, які навчаються в країні. Організація реально забезпечує правове регулювання. Студентові допомагають влаштуватися на роботу за спеціальністю, розвивати творчі здібності, організувати своє життя. Більше того, у випадку фінансової скрути, пов’язаної з лікуванням, доглядом за дітьми, дослідницькою діяльністю, збільшенням орендної плати за житло тощо, ти можеш розраховувати на допомогу раз на рік. Але для цього потрібно бути відмінником найменше протягом двох семестрів. Цим займається Соціальний фонд Австрійського національного союзу студентів.

 

Рекомендації.
У сфері енергетики.


Сьогодні енергетична галузь в Україні знаходиться у критичному стані. Підвищуються тарифи для споживачів, скорочується обсяги природних енергоресурсів, старіють технології, скорочується фінансування державних програм. Тому, пріоритетним напрямом для України ще з 2009 року залишається сфери відновлюваної та альтернативної енергетики.

Стимулом розвитку вказаних сфер є «зелений тариф», за яким підприємство-виробник продає державі вироблену енергію за визначеним тарифом, а дельту компенсує за власний рахунок. Проте сьогодні, тарифи змінюються і виробникам не вигідно виробляти енергію з альтернативних чи відновлюваних джерел. Таким чином, ситуація стає критичною. Україна робить один крок вперед і два кроки назад у сфері енергетики.

Саме через нинішню ситуацію дуже важливе значення мало дослідження досвіду Австрії, через те, що у сфері вироблення енергії з альтернативних та відновлюваних джерел дана країна займає лідируюче місце серед країн Європи.

Вирішення питання забезпечення України енергією має життєво важливе значення. Вивчивши досвід Австрії у галузі, можна визначитись з наступним:

  • Австрія є лідером серед європейських країн у виробленні енергії з альтернативних та відновлюваних джерел;
  • має значний досвід у сферах енергоефективності та енергозбереження;
  • не зупиняється на досягнутому, а завжди проводить дослідницьку діяльність у сфері енергетики.
А також, дати наступні рекомендації для України:
  • держава має виділяти кошти в бюджеті України на розвиток сфер альтернативної та відновлюваної енергетики;
  • вжити заходів щодо скорочення споживання енергії населенням шляхом проведення роз’яснювальних кампаній щодо відповідального ставлення до кількості спожитої енергії; соціальної реклами; заохоченням до заміни енергоносіїв на енергозберігаючі; імплементувати програми на державному рівні щодо утеплення осель та будівель соціального призначення; надати пільгові тарифи громадянам, що перейшли на енергію, вироблену з альтернативних чи відновлюваних джерел;
  • через механізм «зеленого тарифу» залучати національних та іноземних інвесторів на ринок альтернативної та відновлюваної енергетики. Підвищити тарифи для виробників на закупівлю енергії з альтернативних видів палива чи відновлюваних джерел;
  • виділяти кошти на дослідження та розробку нових технологій для видобутку енергії з альтернативних та відновлюваних джерел;
  • вжити заходів щодо зміни діючих законодавчих норм з метою приведення їх до європейських стандартів та підписання Директив ЄС у галузях альтернативної та відновлюваної енергетики;
  • знизити внутрішньодержавні податки на імпорт нафти для зменшення її ціни.

 

У сфері освіти.


На сьогодні Україна потребує проведення системної реформи освіти, яка має бути предметом суспільного консенсусу, розуміння того, що освіта – це один з основних важелів цивілізаційного поступу та економічного розвитку.
Результатом реформи має бути всеосяжна трансформація освітнього сектору. Освіта має перетворитися на систему, здатну на саморегуляцію – відповідно до викликів суспільного розвитку, що постійно змінюються. Освіта має перетворитися на ефективний важіль економіки знань, на інноваційне середовище, в якому учні і студенти набувають навички і вміння самостійно опановувати знання упродовж життя, та застосовувати це знання у практичній діяльності. Освіта має продукувати індивідів, здатних забезпечити прискорене економічне зростання і культурний розвиток країни, свідомих, суспільно активних громадян, конкурентоспроможних на європейському і світових ринках праці. Освіта має стати реальною гарантією забезпечення високих соціальних стандартів.

Реалізація цих єдиних для всієї освіти завдань має здійснюватися різними шляхами – через розмаїття освітніх інституцій, форм і методів навчання, запровадження сучасного менеджменту.

Підсумовуючи викладене можна визначити декілька кроків для зміни існуючої системи шкільної освіти, вищої освіти, професійної підготовки кадрів:

  1. привести у відповідність до потреб сучасної економіки та інтеграції України в європейський економічний та культурний простір структуру освіти;
  2. забезпечити відповідність змісту освіти потребам і викликам громадянина, сучасного українського суспільства;
  3. створити умови для постійного оновлення змісту освіти, перетворити освіту на рушій економіки знань;
  4. забезпечити рівний доступ до якісної освіти усім громадянам України;
  5. реформувати систему підготовки та перепідготовки кадрів вищої кваліфікації в освітньому секторі, забезпечити високі соціальні стандарти для працівників освітньої сфери;
  6. реорганізувати систему управління, фінансування та менеджменту освіти шляхом децентралізації, дерегуляції, запровадження інституційної, академічної та фінансової автономії навчальних закладів, дотримання принципу відповідальності навчальних закладів за результати освітньої та виховної діяльності.

Вивчивши досвід Австрії у сфері студентського самоврядування, наголошуємо на наступному:

  • в Україні актуальним є створення єдиної мережі вищих навчальних закладів з консультативними центрами та центрами правової допомоги у найбільших містах країни, які б системно співпрацювали з метою донесення до влади потреб, інтересів та проблем студентів, могли б проводити круглі столи, брифінги та конференції з політиками;
  • студентська профспілка повинна мати реальні повноваження і «голос» в системі університетського управління, для цього потрібно збільшити повноваження студентського самоврядування;
  • необхідно проводити інформаційну діяльність з метою підвищення обізнаності студентів щодо переваг, які надає членство в організації, а також видавати інформаційний бюлетень, в якому надавати інформацію про права, обов’язки та можливості студентів;
  • особливо важливим є обмін досвідом з європейськими країнами. Тому гарним кроком стало б створення конкурсу, за яким п’ятеро найактивніших, найуспішніших та найсумлінніших членів студентського самоврядування мали б змогу вивчити європейський досвід.
 

У сфері медіа.


Ознайомившись з досвідом Австрії у сфері журналістської діяльності, наголошуємо на:

  • актуальності розвитку брендової та іміджевої журналістики задля підвищення впізнаваності авторів, бо саме популярність автора і бажання розширити коло своїх читачів сприяють дотриманню журналістських стандартів в його матеріалах;
  • важливості популяризації всеукраїнських наукових конференцій, майстер-класів тощо у сфері журналістики для обміну досвідом;
  • залученні міжнародного досвіду в процесі навчання українських студентів шляхом участі в конференціях, обговореннях, конкурсах, навчальних поїздках;
  • налагодженні контактів з міжнародними мас-медіа задля обміну правдивою інформацією та популяризації українського питання у світі.

 

У соціальній сфері:


Вважаємо, що сьогодні для України у соціальній сферів є доцільним втілити у життя наступне:

  1. розробити та затвердити нові державні стандарти соціальних послуг;
  2. застосовувати принцип адресності соціальної допомоги;
  3. залучати приватні компанії до надання соціальних послуг;
  4. запровадити гендерно чутливий підхід;
  5. змінити систему інформування населення задля:
  • прискорення впровадження реформ у соціальному секторі;
  • підтримки реалізації реформ у сфері соціальних послуг;
  • розвитку ринку соціальних послуг на рівні громад шляхом впровадження соціального замовлення;
  • забезпечення доступності соціальних послуг для населення.

 

У сфері захисту працівників


Соціальне партнерство в Австрії розпочало своє становлення у часи, коли країна задля виживання мала повністю перебудувати систему державного управління, віднайти докорінно нові механізми взаємодії різних груп у суспільстві й фактично розробити нову модель функціонування держави. Саме деполітизація соціально-економічних відносин, чесний діалог між урядом і бізнесом та між бізнесом й робітниками, стали для країни важливим кроком на шляху до процвітання. Австрійський досвід може і має лягти в основу реформування та побудови системи державного управління в Україні. Цей досвід є надзвичайно актуальним для нашої держави саме сьогодні, коли в Україні фактично відбувається зміна суспільної парадигми, створюється громадянське суспільство, здатне працювати разом з урядом і здійснювати суспільний контроль за його діяльністю.

Федерація роботодавців та інші союзи представників бізнесу вже тривалий час представляють їх інтереси на державному рівні, а також співпрацюють з профспілковими організаціями. Але постійного діалогу та дійсно ефективної співпраці з державою, яка виступає ключовим учасником соціального партнерства в Україні, у представників роботодавців та робітників не відбувається.

Формальна профспілкова структура в Україні добре розвинута ще з радянських часів. До профспілкового руху за різними оцінками сьогодні входять понад 17 мільйонівробітників. Але на відміну від Австрії в Україні діяльність профспілок здебільшого носить формальний характер і часто позиція профспілок ігнорується роботодавцями та державою. У нашій державі створена потужна нормативно-правова база для діяльності профспілкових організацій, але на практиці профспілки безсилі проти корумпованої системи судової та виконавчої влади.

Громадський контроль профспілок за діяльністю державних органів та досягнення реальної незалежності в їх роботі можуть значно посилити ефективність роботи із захисту інтересів робітників в Україні, сприяти реальним соціально-економічним реформам.Важливим елементом успішного соціального партнерства має стати залучення до діалогу не лише роботодавців та робітників, а й держави. В цьому контексті рівноправність всіх трьох груп учасників діалогу та обов’язковість виконання прийнятих ними рішень відіграватиме ключову роль. Але, безумовно, найв
12.06.2015