ІІІ Модуль Школи депутатів

17-18 жовтня в МІМ-Київ пройшов ІІІ, передостанній, навчальний модуль Школи депутатів місцевих рад. Запрошені спікери ділилися набутим професійним досвідом і знаннями з учасниками проекту – без сумніву корисна інформація. Ми занотували основні тези виступів. 
 

Перший день Школи

Юрій Ковбасюк, Президент Національної академії державного управління при Президентові України.

Про лідерство в державному управлінні:
  • Успіх будь-якої держави залежить від головного фактору – людського.
  • Три головних фактори, від яких залежить добробут громадян (за оцінкою світового банку): природні ресурси, фактор капіталу, людський капітал.
  • Людина здатна робити як корисні речі - «Джоконда», Бурдж Халіф, так і шкідливі - аварія на ЧАЕС, голодомор, аварія на атомному підводному човні «Курськ», терористичний акт у Нью-Йорку тощо. Потрібно продумувати свої дії, щоб уникнути небезпечних ситуацій;
  • Основні типи лідерства: авторитарний, демократичний, ліберальний.
  • Субсидіарність – наближення видатків до безпосереднього споживача.
  • Вважається, що є 7 найавторитетніших осіб, які мають вплив на 80% депутатів.
  • Необхідно концентруватися на головному, хто не грає, той не виграє. (На підтвердження своїх слів спікер згадав приклад з Авраамом Лінкольном, який з 1831 по 1859 рік зазнавав поразки на виборах, а вже у 1860 році був обраний Президентом США).
Улюблені вислови Юрія Ковбасюка

Життя – як поїздка на велосипеді: будеш крутити педалі – їхатимеш, ні – впадеш.
  • Люди сприймають світ не таким, як він є, а таким, як вони його бачать.
  • Краще придбати одну пару якісного взуття, ніж три посередньої якості.
  • Куй залізо, поки воно ще гаряче.
  • Лише ті, хто шукають, знайдуть.
  • Те, якою людина стане через п’ять років, визначають два фактори: які вона читає книжки і з якими людьми спілкується.
  • Приймайте власне рішення, не бійтеся відповідальності.
  • Перестаньте скаржитись, починайте жити;
  • Існує дві системи, на яких базується система державного управління: європейська та британська.
Кращі автори, на думку пана Ковбасюка, які допоможуть стати справжнім політичним лідером:

Робін Шарма (найефективніший), Бенжамін Франклін, Чарлі Джонс, Роберт Грін, Ендрю Метьюс, Максвел, Корнегі.



Микола Ковальчук
, експерт Інституту політичної освіти.

Провів дві лекції поспіль й викликав велику зацікавленість аудиторії.

Про управління виборчою кампанією:
  • Спочатку з вас сміються, потім за вами спостерігають, а потім вас бояться.
  • Не можна робити радикальних дій під час виборчої кампанії – ризикуєте прогоріти.
  • Метою участі у виборах може бути: перемога, швидке входження в політику, підготовка до наступних виборів, технічна участь (бізнес).
  • Найголовніші кроки до перемоги: вивчення округу → визначення стратегічної «кількісної» мети кампанії → аналіз електорату та виявлення своїх виборців → розробка меседжу → розробка плану роботи з виборцями → виконання плану → останній день.
  • Ідея → Команда → Ресурси (гроші) → Час. Якщо не маєте бодай одного з цих компонентів, ви не виграєте вибори.
 

Другий день Школи

Розпочався з аналізу домашніх робіт, який провів Олександр Солонтай. Учасники отримали ґрунтовні коментарі стосовно своїх робіт, поради на майбутнє від експерта, а також усвідомили свої недоліки.



Олена Галушка
, депутат Київради, заступник голови постійної комісії з питань ЖКГ та ПЕК.

Про балотування до Ради та особливості виборчої кампанії:
  • Балотуватися до ради можна: за списком, мажоритарним кандидатом від партії, мажоритарним кандидатом само висуванцем.
  • Особливості виборчої кампанії до органу місцевого самоврядування: прямі контакти з виборцями, звернення щодо конкретних проблем (здебільшого побутового характеру: ЖКГ, соціальний захист, благодійництво), унікальний підхід до кожного міста/району/округу.
  • Стратегія кампанії – система способів та методів проведення передвиборної кампанії відповідно до поставленої мети.
  • Ключове повідомлення кампанії – те, що має переконати виборців проголосувати саме за Вас/Вашу партію. Має бути стислим, здійсненним, актуальним, контрастним, адресним, зрозумілим, часто повторюваним.
  • Важливим аспектом передвиборчої кампанії є юридичне забезпечення: укладення договорів та виготовлення агітпродукції; позовна діяльність; реєстрація кандидатів, членів ДВК, спостерігачів; навчання членів ДВК та спостерігачів; робота з депутатським зверненням (якщо в команді є чинний місцевий чи народний депутат), пропозиція підкупу.
  • Довірена особа – офіційний представник кандидата. Кандидат-мажоритарник може мати до 5 довірених осіб.
  • Офіційна агітація розпочинається лише після реєстрації кандидата у територіальній виборчій комісії.
  • Вся агітаційна продукція повинна оплачуватися виключно з виборчого фонду кандидата/партії.



Ілона Довгань
, журналістка, телеведуча, громадська діячка.

Лекція пройшла в форматі теорія - практика, однозначно запам’яталась учасникам, по завершенні мала позитивні фідбеки.

Про публічний виступ та роботу з медіа:
  •  Для вдалого публічного виступу потрібно знати цільову аудиторію, якою мовою з нею говорити, її запити; підготувати план виступу; дотримуватися хронометражу; одягатися відповідно до події; бути в темі.
  •  Три принципи ораторського мистецтва, характерних Бараку Обамі: мова жестів, правило 3-х пунктів (складне питання ділити на три пункти), особисті історії (завдяки ним Президент США запевняє свій народ, що його це також хвилює), а також мовні повтори.
  •  Три принципи ораторського мистецтва, якими користується Стів Джобс: зоровий контакт, відкритість, жестикуляція.
  •  Під час публічного виступу оратору потрібно користуватися так званим правилом 5«W»: Who? What? When? Where? Why?
  •  Найкраще одягати речі різних відтінків синього, коричневого, темно-сірого кольорів. Чорний колір гірше виглядає в кадрі. Піджаки і особливо кофти-голф чорного кольору, як кажуть профі, відрізають голову.
Лекція Ілони Довгань супроводжувалася влучним відеорядом. Телеведуча провела 2 практичних завдання з хронометражу, під час яких учасники намагались щойно отримані теоретичні знання застосувати на практиці.

Завданням ІІІ модуля стало розробити власну листівку з основними проблемами та характеристиками свого округу.

Заключний навчальний модуль відбудеться 31 жовтня – 1 листопада.

 

Організатори проекту – Благодійний фонд Богдана Гаврилишина, Інститут політичної освіти.
 
Матеріал підготувала Валерія Герасименко, учасниця Школи депутатів


21.10.2014