Досвід Австрії. Програмний звіт (І частина).

Молодь змінить Україну

Австрія 25.05. – 01.06. 2014 р.

Учасники: Володимир Сольчаник, Ганна Моначенко, Дарина Дуда, Іванка Валюшко, Людмила Дохтаренко, Олександр Златін, Олена Бєдова, Ольга Мелих
  • Інформація про зустріч у Посольстві Австрії в Україні

(23 травня 2014 року, м. Київ)

Робоча зустріч представників групи Австрія 25.05. 01.06.2014 з представником Посольства Австрійської Республіки в Україні

Назва установи/організації:
Посольство Австрійської Республіки в Україні

Короткий опис діяльності установи/організації:
Посольство Австрійської Республіки в Україні – найвище за рангом постійне дипломатичне представництво, яке очолюється послом, акредитованого при главі держави. Глави дипломатичних представництв є найвищими офіційно акредитованими представниками держави в країні перебування.

Основним завданням Посольства Австрійської Республіки в Україні є підтримка і розвиток офіційних стосунків з Україною, захист прав та інтересів своєї держави, її громадян і юридичних осіб.

Функції Посольства полягають, зокрема у:
- представництві Австрійської Республіки в Україні;
- захисті в Україні інтересів Австрійської держави та її фізичних та юридичних осіб у межах, що допускаються міжнародним правом;
- веденні переговорів з Урядом України;
- з'ясуванні всіма законними засобами умов і подій в Україні та повідомленні про них Урядові Австрійської Республіки;
- заохоченні дружніх відносин між Австрійською Республікою і Україно та в розвиткові їх взаємовідносин у галузі економіки, культури і науки.
 
 

Основні питання, що були обговорені
У ході зустрічі сторони обговорили питання запланованої поїздки в Австрію з метою вивчення її успішного досвіду, зокрема у сфері міжнародних відносин та зовнішньої політики, який допоміг б Україні стати ефективною державою.
 

Олександр Златін
 
  • Інформація про зустріч в Австрійській телерадіокомпанії ORF

(26 травня 2014 року, м. Відень)
Робоча зустріч представників групи Австрія 25.05. 01.06.2014 з представниками Австрійської телерадіокомпанії, ORF

Назва установи/організації:
Австрійська телерадіокомпанія Austrian Broadcasting Corporation, ORF -
 
 

Короткий опис діяльності установи/організації:

Рік заснування — 1955 р.
Штаб-квартира компанії знаходиться у Відні, в кожній з дев'яти земель Австрії є регіональні студії.
У телеканалу є портал, який є найбільш відвідуваним національним порталом.
Державне телебачення і радіо Австрії фінансується за рахунок платників податків, за рахунок податку на володіння радіо-, телеприймачем, комп'ютером
Телеканали:
ORF eins
ORF 2
ORF III
ORF SPORT +
HDTV
ORF eins HD
ORF 2 HD

Радіоканали
Österreich 1
Ö2 - регіональна мережа, яка поширює мовлення програм для свого регіону
Hitradio Ö3
FM4
 
 

Основні питання, що були обговорені

1. Розвиток та становлення телерадіокомпанії ORF. Сучасний стан справ.
Загальні відомості про ORF: порівняння досягнень минулих років та оцінка сучасного стану компанії.

Головні тези:
- Телерадіокомпанія ORF існує з 1955 року та об’єднує 4 телеканали, 9 регіональних студій та 9 радіоканалів. За роки своєї діяльності зарекомендувала себе як надійне джерело об’єктивної та достовірної інформації, що легко підтверджується рейтингами ORF (відвідування порталу orf.at – 45 млн/рік);
- Компанія постійно розвивається та слідкує за розвитком технологій. Окрім інформаційних каналів, були створені і тематичні: канал культури ORFIII та спортивний ORF Sport Plus, які транслюються цілодобово без реклами. Для тих хто цінує високі технології, компанія пропонує всі переваги смарт-телебачення (Smart-TV, Smart-HD) .
- ORF високо цінує та тяжіє до міжнародної співпраці. З 1953 року вона є членом «Європейської мовної спілки» або EBU ( European Broadcasting Union) – організатор конкурсів сімейства «Євробачення» та розпорядник ліцензій на трансляцію таких подій як: Чемпіонати світу з футболу, турніри УЄФА (Ліги Чемпіонів, Ліги Європи та Суперкубку УЄФА, Чемпіонату Європи з футболу (Євро)), зимових та літніх Олімпійських ігор, ралі «Дакар», та інших світових подій. Компанія також входить до складу публічної телевізійної мережі Центральної Європи - 3sat, мовлення в якій повністю звільнено від реклами та спрямоване на аудиторію Німеччини, Австрії та Швейцарії. З 2001 року співпрацює з ARTE — франко-німецьким міждержавним культурним некомерційним телеканалом, присвячений культурі, історії та мистецтву.
- Компанія витрачає 205,8 млн євро на рік на благодійність. Минулі роки кошти були спрямовані до Сирії та Філіппін на допомогу постраждалим від негоди, сьогодні це країни Балканського півострова.

2. Роль телерадіокомпанії ORF у політичному житті країни та зв’язок з державними структурами.
В ході зустрічі висвітлювались головні засади, на яких працює компанія.

Головні тези:
- ORF фінансується переважно за рахунок самих громадян: ліцензійний збір з мешканців Австрії та прибуток від реклами. Підтримка з боку держави здійснюється переважно через допомогу по сплаті ліцензії.
- Ні особливості фінансування, ні безпосередня участь держави у формуванні ради директорів компанії ніяким чином не впливають на її діяльність та об’єктивність інформації, яка виходить в теле- та радіоефір. Будь-які спроби провладних структур тим чи іншим чином вплинути на подачу інформації сприймаються та розцінюються крізь призму непохитних принципів «чесності» та «прозорості», якими керується ORF. Редакторська колегія ніяким чином не може і не намагається впливати на журналістів, які, в свою чергу, діють згідно з постулатами корпоративної політики компанії.

3. Система аналітичного забезпечення діяльності.
Головні тези:
- Компанія постійно слідкує за рейтингами, які слугують вказівками та підказками до напряму подальшої діяльності. ORF розробила свою систему аналітичного забезпечення, яка включає 4 основні елементи:
- Моніторинг діяльності інших медіа та ЗМІ.
- Щорічне вивчення та аналіз результатів своєї роботи.
- Постійна комунікація з аудиторією.
- Аналіз структури програми телеканалів та радіохвиль. Внесення корективів та змін згідно з проведеними дослідженнями та їх результатами.

 
Дарина Дуда
 
  • Інформація про зустріч в Інституті Омбудсмана Австрії 

(26 травня 2014 року, м. Відень)
Робоча зустріч представників групи Австрія 25.05. 01.06.2014 з представниками Інституту Омбудсмана Австрії

Назва установи/організації:
Австрійська рада омбудсманів (АОВ)

Короткий опис діяльності установи/організації:

Австрійська рада омбудсманів спостерігає і здійснює контроль над державними адміністраціями на федеральному, регіональному і муніципальному рівнях у всіх федеральних землях, за винятком Тіролю і Форарльберг. Захист і заохочення дотримання прав людини також входить в компетенцію Ради.
Австрійська рада омбудсманів складається з трьох членів, які працюють разом на колегіальній засаді. Вони обираються зі складу кожної правлячої партії на 6 років. Голова щороку змінюється в кінці червня. З липня 2013 року омбудсман Günther Kräuter виконує цю функцію.

 

Основні питання, що були обговорені
1. Діяльність омбудсмана у сфері навколишнього середовища.
Співрозмовники розповідали про те, яким чином відбувається захист екологічних прав людини.

Головні тези:
- АОВ реагує на конкретні скарги населення або АОВ може з власної ініціативи ініціювати якусь перевірку, якщо стає відомо про якісь недоліки. (Омбудсман)
- Глава апарату Омбудсмана зобов'язаний приймати та розглядати скарги щодо надання права користування водою (люди які хочуть зробити колодязь і не отримують такого дозволу або отримують відмову, вони мають можливість поскаржитися в АОВ); щодо права на вирубку лісів; в сфері аграрного сектору; які стосуються субсидій з ЄС. (Глава апарату).

Висновки:
Розділення повноважень за сферою діяльності між трьома омбудсманами дозволяє приділяти достатню увагу забезпеченню всіх категорій прав людини, в тому числі й екологічні права.

2. Врахування рекомендацій, що містяться у звітах омбудсманів, органами влади.
У ході зустрічі акцентувалася увага на тому, яким чином рекомендації омбудсманів впливають на здійснення державного (місцевого) управління та політики; про роль омбудсманів в системі органів влади.

Головні тези:
- Ні що в цьому світі не ідеально. Але правильні речі, які є критичними для суспільства, все-таки публічні службовці враховують.
- «Потрібно розрізняти 2 речі: з одного боку, є хороший закон, який просто погано застосовується, і законодавець не бачить ніякої причини його міняти (це просто чиновники погано його застосовують), а з іншого боку, трапляється так, що чиновники правильно реагують, але закон поганий і тоді він має бути змінений».

Висновки:
Проблем з врахуванням рекомендацій омбудсманів, які стосуються нагальних зрозумілих речей, в органах влади в Австрії немає. Вони всі розуміють важливість прав людини в усіх сферах життєдіяльності, тому що працюють для суспільства.

3. Обов'язки Омбудсмана у сфері освіти? Питання мультикультуралізму. Реформа нової середньої школи.
Одними з важливих питань були: розвиток освіти для кожної людини; забезпечення прав людини на можливість використовувати свою рідну мову; процес і результати створення нової середньої школи.

Головні тези:
- У автохтонного (слов’янське, хорватське) населення є можливість ходити в школу, де викладають на їх мовах, а також спілкуватися з державними органами на своїй мові. Також, якщо в населеному пункті живе більше 10-15% даного населення, то вони мають право офіційно закріпити його назву на своїй мові.
- Іммігранти по приїзду до Австрії зобов'язані підтвердити своє знання німецької мови. Якщо вони не знають його, то навчання в школі стає для них неможливим. (Омбудсман)
- Обов'язковим є відвідування 8ми класів - 4 роки початкова школа (обов'язкова для всіх), потім учень може вибрати: вчитися далі ще 4 роки або піти до гімназії, де навчання становить 8 років.
- Нова середня школа спеціально була створена для того, щоб підвищити рівень освіти всіх учнів. Відмінність полягає в тому, що в кожному класі по 2 вчителі, які концентруються на проблемах учнів. Однак, були опубліковані результати роботи цієї школи, які показали, що вона не дає кращий рівень освіти в порівнянні із звичайною середньою школою. (Глава апарату)

Висновки:
Австрія має високий рівень соціальної, медичної системи, чим приваблює іноземців. І влада забезпечує права всім категоріям населення з тим, щоб надати їм належний рівень освіти на доступній для них мові.

4. Динаміка статистики поданих скарг до омбудсмана за останні роки та її причини.
Особлива увага була приділена статистичним даним щодо кількості поданих скарг до омбудсманів та причини, які з цим пов’язані.

Головні тези:
- З 2001 по 2002 рік кількість скарг було збільшено в 2 рази, що пов'язано з випуском телевізійної програми, де розбиралися скарги, на якій присутній один з омбудсманів. Після закінчення цієї програми кількість скарг зменшилася на 1/3.
- В 2012 році кількість скарг підвищилося на 25%. Ми це пов'язуємо з тим, що з липня 2012 року в нас додалася область компетенції дотримання прав людини (перевірка умов утримання осіб в містах несвободи). (Глава апарату)

Висновки:
Звертання населення зі скаргами до омбудсманів не завжди пов’язано тільки з наявністю фактів порушення прав людини. Інколи в них не має можливості це зробити, або вони не знають механізму звернення.

5. Роль та засади праці студентського омбудсмана у захисті прав людини.
Під час зустрічі учасники цікавилися процесом функціонування інституту студентського омбудсмана, його функціями та співпрацею з АОВ.

Головні тези:
- Омбудсман у справах студентів було створено при Міністерстві науки, який здійснює свою діяльність на основі спеціальної законодавчої бази. Він працює паралельно з АОВ, але не володіє такими ж повноваженнями і можливостями як АОВ. Наприклад, йому не зобов'язана надаватися всеосяжна інформація, доступ до документації. (Омбудсман)
- Ці органи постійно взаємодіють. Студентський омбудсман завжди на місці і дуже швидко може підготувати будь-які рішення. Якщо мова йде про більш серйозні питання, то АОВ підключається до вирішення проблеми. (Глава апарату омбудсмана)

Висновки:
Існування омбудсмана в справах студентів значно полегшує роботу АОВ та концентрує увагу лише на проблемах студентів, що покращує ефективність і результативність забезпечення дотримання, захисту їх прав.
 

Олена Бєдова

 
  • Інформація про зустріч в Об’єднанні профспілок Австрії

(27 травня 2014 року, м. Відень)

Робоча зустріч представників групи Австрія 25.05. 01.06.2014 з представниками Об’єднання профспілок Австрії

Назва установи/організації:
Об’єднання профспілок Австрії

 

Короткий опис діяльності установи/організації:
Об’єднання австрійських профспілок (ОАП) утворилося у 1945 році. Найвищим форумом ОАП є федеральний з'їзд, який проходить кожні 4 роки. На з'їзді визначають пріорітетні завдання на найближчий період та обирають голову, заступника голови, членів президіуму ОАП та членів Контрольної комісії. Вищим органом між з'їздами є президіум ОАП який складається із членів президіуму, представників профспілок, відділів по роботі з жінками, молоддю та пенсіонерами.
На галузевому та виробничому рівні працюють профорганізації, які займаються питаннями підвищення заробітної плати, підготовкою та проведенням виборів, юридичними питаннями та ін.
Зараз ОАП нараховує 7 членських організацій:
- Профспілка робітників приватних організацій(об’єднує працівників целюлозно-паперової промисловості, друку, журналістів);
- Профспілка держслужбовців;
- Профспілка муніципальних робітників та діячів мистецтва, ЗМІ, спорту, вільних професій;
- Профспілка будівельників та працівників деревообробної промисловості;
- Профспілка працівників транспорту та сфери послуг;
- Профспілка працівників пошти та зв’язку;
- Профспілка працівників промисловості.

 

Основні питання, що були обговорені
1. Основні завдання ОАП.
Головні тези:
- ОАП виступає за соціальну справедливість та захищеність, за справедливий розподіл матеріальних благ у суспільстві, за рівні можливості для усіх людей старих і молодих, чоловіків і жінок, працюючих і безробітних, здорових і хворих.
- ОАП дієва організація завдяки її членам, які разом відстоюють справедливість у сфері трудових відносин, стабільний економічний та суспільний розвиток, участь в управлінні.

2. Діяльність ОАП.
Головні тези:
- ОАП – це як парасолькова система захисту для усіх робітників;
- філософія захисту працівників;
- у ОАП є представники держаних службовців, молоді, людей з обмеженими можливостями ін.
- проблемами є вихід із профспілок окремих груп, безробіття.
- проводяться заходи для заохочення вступу у профспілки завдяки різній рекламі, виданню буклетів, проводяться конференції,
- ОАП має багато експертів з трудового права та соціальної політики.

3. Соціальне партнерство.
Головні тези співрозмовника:
- економічне і соціальне партнерство – явище типічно австрійське. Воно визначає добровільне та неформальне економічне і соціальне співробітництво між роботодавцями та представниками інтересів роботодавців. Учасники соціального партнерства являються 4 організації: ОАП, Федеральна робоча палата, Австрійська торгово-промислова палата, Конференція президентів австрійських сільськогосподарських палат. Більша частина пошуку компромісу ведеться неформально.

4. Міжнародні зв’язки ОАП.
Головні тези:
- ОАП виступала за єдність профспілкового руху. Великий вклад ОАП у створення Міжнародної конфедерації профспілок;
- ОАП є членом-співзасновником Європейської конфедерації профспілок;
- у 2004 році було укладено угоду із 6 угорськими конфедераціями профспілок, яка передбачала право мігрантів, які працюють і входять до профспілки на отримання юридичної допомоги та проведення юридичних консультацій;
- у прикордонних регіонах Австрії виникли чисельні міжрегіональні ради профспілок.
 
  • Інформація про зустріч у Федеральному міністерстві сільського господарства, лісництва, навколишнього середовища та управління водою Австрії

(27 травня 2014 року, м. Відень)

Робоча зустріч представників групи Австрія 25.05. 01.06.2014 з представниками Федерального міністерства сільського господарства, лісництва, навколишнього середовища та управління водою Австрії

Назва установи/організації:
Федеральне міністерство сільського господарства, лісництва, навколишнього середовища та управління водою Австрії

Короткий опис діяльності установи/організації:
Міністерство складається із 8-ми генеральних дирекцій:
1. Головного виконавчого департаменту;
2. Юридичних та парламентських послуг;
3. Сталого розвитку та розвитку сільської місцевості;
4. Сільського господарства та харчування;
5. Лісництва;
6. Загальної екологічної політики;
7. Управління відходами;
8. Води.
Основними напрямками діяльності Міністерства є створення і збереження умов високої якості життя в Австрії.
Збереження навколишнього середовища та сталий розвиток сільського господарства, лісового господарства та системи управління водними ресурсами є центральними завданнями Міністерства, яке працює над ними на національному, європейському та міжнародному рівнях. Основними принципами роботи є прозорість, ефективне і орієнтоване на громадян управління, максимальний захист природного середовища та мінімум перешкод в економічній діяльності.
Завдяки поширенню інформації на всіх рівнях Міністерство доносить до суспільства важливе значення сталої сільськогосподарської та екологічної політики. Виступає за дбайливе і відповідальне використання основних природних ресурсів: грунту, води, повітря та енергетичних ресурсів.
Ще одним завданням є підтримка екологічно безпечного розвитку та захисту природного середовища в міських і сільських районах.
Дбайливе ставлення і догляд за дорогоцінним природнім простором, зонами рекреації є частиною відповідальності Міністерства. Воно формує політику сталого і екологічно безпечного сільського господарства та продовольчої політики для фермерів і споживачів, сприяє реалізації високих стандартів якості у виробництві продуктів харчування, докладає усіх зусиль для того, щоб майбутні покоління мали доступ до високоякісних водних ресурсів, прагне до продовольчої безпеки Австрії.

 

Основні питання, що були обговорені
1. Національна енергетична політика та політика захисту природного навколишнього середовища.

Головні тези:
- енергетична політика та політика захисту природного навколишнього середовища впроваджується на: рівні держави (федеральному), рівні провінцій та окружному рівні;
- Австрія є лідером серед європейських країн у впровадженні заходів та новітніх технологій у сфері захисту природного навколишнього середовища;
- 28 % території Австрії знаходиться під впливом тих чи інших форм охорони природи;
2. Забезпечення управління відходами.
Головні тези:
- Австрія напрацювала ефективне законодавство у сфері управління відходами (важливе значення має Федеральний Акт управління відходами (2002);
- використовується індивідуалістський підхід в управлінні відходами;
- актуальним та ефективним є транскордонне співробітництво у даному напрямку;
- проблема: управління відходами інколи йде врозріз із представниками бізнесу.
3. Використання відновлювальних джерел енергії. Енергоефективність.
Головні тези:
- в Австрії прийнято дві стратегії сталого розвитку: І прийнята у 2002 році, яка встановила основні принципи сталого розвитку на рівні федеральної політики та дій з боку влади; ІІ прийнята у 2010 році на рівні земель а пізніше на федеральному рівні, яка запровадила їх співпрацю у даному напрямку. Австрія стала першою федеральною державою, яка запровадила такий підхід;
- такі відновлювальні джерела енергії як енергія з біомаси, води, вітру, сонця мають центральне значення для сталого енергозабезпечення;
- інвестування у наукові дослідження та високий технологічний рівень компаній створюють основу для успішного експорту австрійських продуктів та сервісних послуг у сфері теплової сонячної енергії та фото гальваніки;
- з початку 2000 року по 2011 рік використання відновлювальних джерел енергії Австрії
зросло на 23 % .
4. «Зелена економіка» Австрії.
Головні тези:
- екологічні товари та послуги Австрії зарає є потужнішим двигуном економіки та ринку праці ніж традиційні сектори, такі як туризм і будівництво завдяки політиці уряду субсидування зелених інвестицій;
- у 2011 році об’єм екологічного субсидування складав 40 % від загальних витрат бюджету на екологію;
- уряд постійно інформує суспільство про вплив цього субсидування на ріст ВВП, експорт та зайнятість;
- - «зелена економіка» створює робочі місця.
5. Державна політика у галузі збереження лісових та водних ресурсів.
Головні тези:
- майже половину території Австрії займають ліси;
- великий відсоток площ лісів знаходиться у приватній власності; контроль за дотриманням лісового законодавства в лісах, переданих в користування акціонерному товариству, як і в лісах інших власників здійснюють реґіональні лісові інспекції, підпорядковані міністерству земель, лісів і водного господарства, що дає змогу забезпечити дієвий контроль;
- ведення лісового господарства наближене до природи, збереженість ландшафтів, формування почуття екологічної відповідальності в суспільстві;
- основними принципами політики у сфері управління водними ресурсами є: забезпечити стале використання водних ресурсів, регулюючи їх використання; забезпечити стабільний водний баланс на регіональному рівні; превентивні дії з метою недопущення повенів, підтоплень, зсувів, лавин ін.; запобігання забрудненню вод, що гарантує безпеку як для людей так і для тварин та ін.
6. Впровадження державних екологічних проектів у сфері захисту природного навколишнього середовища.
Головні тези:
- багато австрійців є членами екологічних неурядових організацій;
- у суспільстві присутній великий інтерес до екологічної політики держави;
- у 2008 році був запущена ініціатива «Growth in Transition”» в Австрії. Ідея полягає в тому, що Австрія повинна перейти від кількісного зростання (збільшення економічних показників) до якісного зростання (збільшення добробуту і якості життя). Ініціатива спрямована на те, як країна може забезпечити екологічну та соціальну сумісність і в той же час зробити економіку більш стійкою до криз.
Це вимагає також формування нового підходу оцінки добробуту і якості життя, який виходять за рамки ВВП;
- у жовтні 2010 року міністр навколишнього середовища представив «Master Plan Green Jobs» (Генеральний план створення «зелених» робочих місць). За цільовими заходами згаданого плану має бути створено 100 тисяч «зелених» ваканцій до 2020 року;
- Ініціатива «The Klima:aktiv» спрямована на підтримку ефективного використання енергетики та підвищення використання відновлювальних ресурсів енергії в усіх сферах економіки.
7. Продовольча політика в Австрії в рамках регулювання стандартів (наприклад ГМО).
Головні тези:
- основними принципами захисту та безпеки продуктів є: пряма відповідальність виробників продуктів , аналіз ризиків (управління ризиками), запобіжні заходи, високий рівень захисту споживачів, прозорість;
- якість та безпека продуктів споживання розглядаються як інтегровані компоненти сталої австрійської моделі виробництва.
 

Іванна Валюшко

 
  • Інформація про зустріч у Дипломатичній академії Відня

(28 травня 2013 року, м. Відень)
Робоча зустріч представників групи Австрія 25.05. 01.06.2014 з представниками Дипломатичної Академії Відня.

Назва установи/організації:
Дипломатична Академія Відня

Короткий опис діяльності установи/організації:

Дипломатична Академія Відня – післявузівська професійна школа, метою якої є підготовка талановитих випускників університетів та коледжів для міжнародної кар’єри та керівних посад в міжнародних організаціях, ЄС, на дипломатичній та державній службі, в міжнародному бізнесі.
Основні питання, що були обговорені

 

Традиції та сучасна діяльність Дипломатичної Академії (ДА) Відня.

Головні тези:
- 1 січня 1754 року була заснована Королівська академія східних мов, що є початковим етапом становлення Дипломатичної академії у сучасному розумінні.
- 1 червня 1964 року відповідно до наказу Міністра закордонних справ Бруно Крайскі було засновано Дипломатичну академію Відня.
- У 1996 році було реорганізовану в незалежну державну установу.
- Основними напрями навчання в ДА є: міжнародні відносини, політологія, міжнародне право, право ЄС, міжнародна економіка, історія та мови.
- Дипломатична Академія Відня – незалежна інституція (самостійна юридична особа), що фінансується переважно за рахунок плати за навчання в академії та доходів від спеціальних навчальних програм, а також за рахунок спонсорської допомоги від приватного бізнесу. Водночас левову частину коштів академія отримує від Федерального міністерства у справах Європи, інтеграції і закордонних справ Австрії (близько 40 %).
- студентів академії готують за трьома основними програмами: Магістр перспективних міжнародних досліджень, Магістр наук в області екологічних технологій та міжнародних відносин, Диплом програма;
- організаційна структура академії включає в себе: директора, заступника директора, академічна адміністрація, академічний персонал;
- в академії створені чотири кафедри за напрямками: міжнародна економіка, міжнародне право, політологія, історія. Кожну з кафедр очолює професор, що працює на постійній основі. Він може запрошувати до співпраці досвідчених осіб на короткостроковій основі. Тим самим, особовий склад академії може змінюватись залежно від потреб. ДА може пишатися професорським складом з різних напрямків та з різних країн;
- студенти самостійно можуть вибирати предмети виходячи з напрямку навчання. Наприклад, напрям міжнародна економіка, з запропонованих: Принципи мікроекономіки, Макроекономіка, Принципи міжнародної економіки та інші.
- важливим елементом в системі викладання в Дипломатичній академії Відня є те, що усі предмети викладаються англійською мовою. Це сприяє, з одного боку більш швидкому вивченню мови, з іншого боку сприяє міжнаціональному та міжкультурному спілкуванню, що є надзвичайно важливим в діяльності як в рамках зовнішньополітичних відомств, міжнародних організацій, так і в сфері сучасного міжнародного бізнесу.
- Крім підготовки магістрів, ДА проводить також конференції, семінари з актуальних питань міжнародних відносин.
Також успішно функціонують виконавчі тренингові програми для молодих дипломатів з різних країн світу і літня школа німецької мови.
 

Людмила Дохтаренко,
Олександр Златін

22.06.2014